counter create hit

مطالب مرتبط:
نسل بعدی اسنشال فون کیفیت دوربین بهتری دارد

نسل بعدی اسنشال فون کیفیت دوربین بهتری دارد

رسانه کلیک – شرکت تحت مدیریت اندی رابین، خالق اندروید در سال 2017 از اولین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این شرکت اخیرا اعلام کرده که نسل بعدی اسنشال فون (Essential Phone) کیفیت دوربین به مراتب بهتری خواهد داشت. شرکت اسنشال در سال گذشته از یک ...

مصرف چاغاله برای چه افرادی ممنوع است؟

‫عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و متخصص طب ایرانی گفت: مصرف زیاد چاغاله موجب سستی و رخوت می شود و در بیماران مبتلا به عارضه میگرن می تواند تشدید علائم را به دنبال داشته باشد. ...

اقامه نماز جماعت برخی از مسئولان به امامت رهبری

تصویری از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله خامنه ای؛ پیش از آغاز دیدار نوروزی امروز مسئولان کشور با رهبر انقلاب.

هشدار آب گرفتگی معابر در اواخر هفته در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان در بیانیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در اواخر هفته در این استان هشدار داد.

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۷: از «تعطیلات نوروز» تا«بیکاری»

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۷: از «تعطیلات نوروز» تا«بیکاری»

حداقل حقوق و دستمزد سال ۹۷،  چیزی حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان است. یعنی حق بیمه اجباری کارگران، برای  کسانی که بیمه خویش  فرما پرداخت می کنند، حدود ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود.همچنان حداقل حقوق ماهانه  مصوب سال ۹۷، بسیار دور تر از خط فقر ۲ میلیون و خورده ...

از امروز می توانید برای اقامت در «نخستین هتل فضایی جهان»ثبت نام کنید

از امروز می توانید برای اقامت در «نخستین هتل فضایی جهان»ثبت نام کنید

هتلی در خارج از این دنیای خاکی امکان رزرو اتاق را برای مسافران فضایی مهیا کرده است؛ البته اقامت در فضا هزینه های گزافی در پی دارد و فقط شمار اندکی از مردم جهان می توانند چنین سفر شگفت انگیزی را تجربه کنند.به بسیاری از افرادی که همیشه آرزوی سفر به خارج از ...

ردپای غیرمجازها در بازار ارز

ارز تک نرخی 4200 تومان در حالی شب گذشته توسط دولت به تصویب رسید که ریشه یابی عوامل نوسان بازار ارز نشان می دهد آنچه سبب افزایش نرخ دلار و سایر ارزها شده،ناشی از چند تصمیم اصلاحی بانک مرکزی برای بازار پولی اتفاق افتاده است. ...

هشدار؛ موبایلتان را در این محل ها قرار ندهید!

در این مطلب با مکان هایی آشنا می شوید که باید از گذاشتن گوشی خود در آنجا پرهیز کنید تا سلامتی خود و تلفن همراه تان را به خطر نیاندازید.

با این تعویض ها، عمر خودرو را طولانی کنید [رپورتاژآگهی]

با این تعویض ها، عمر خودرو را طولانی کنید [رپورتاژآگهی]

بهترین ماشین را هم که خریده باشید، باز هم بعد از مدتی ممکن است دچار مشکل شود. دلیلش هم ساده است، هر قطعه ای عمری دارد و عمر ماشین هم به تازه نفس بودن قطعاتش وابسته است. برای اینکه بتوانید عمر ماشینی را که برای خریدش کلی هزینه کرده اید، افزایش دهید قطعاتی ...

جزییات نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای در مورد ثبت نام در سامانه «تهران من» توضیحاتی ارائه کرد.

نزاع در یاسوج ۵زخمی برجای گذاشت

در پی وقوع یک نزاع و تیراندازی و درگیری با اسلحه سرد در یکی از مناطق حاشیه شهر یاسوج، پنج نفر زخمی شدند.

مبارزه سنگین شورلت تراورس و کیا سورنتو

جدال سنگین شورولت تراورس و کیا سورنتو

شاید در سال های اخیر, شما باید زمان برای رسیدن به یک نتیجه گیری است. ماشین بد دیگر طبقه بندی نشده و البته با چند استثنا این کلمه درست است. این خواهد بود که باعث از کارشناسان و متخصصان در جهان خودرو کار انتخاب یک ماشین جدید, " او گفت:. حدود یک سال از آزمون کیا سورنتو بهترین کراس اوه این انتشار برخی میگذرد. به عنوان یک عمل معمول در صنعت خودرو, خودرو ها معمولا گزینه های بهتر. چندی پیش من شاهد یک مبارزه ام جی ام سی آکادیا با سورنتو. Acadia با تشکر از نیروهای رانندگی قلدر بهتر از نسل قبلی است اما فضای نوار پایین تر قیمت بالاتر از ضعف آمریکا است. از طرف دیگر از کیا ارزش واقع شده است که هر چند فضای بار کمتر از پیروزی در این مبارزه ، جنرال موتورز در سال جاری با عرضه نسل جدید شورلت تراورس کنترل هوشمندانه‌ای انجام داده و این بار هم محصول جدید آمریکایی‌ها را با کراس اوور کره‌ای سرشاخ نموده‌ایم تا برنده را مشخص کنیم. با ما همراه باشید. شورولت تراورس حاضر در تست که دارای رنگ بدنه مشکی زیبا بوده انتخاب مناسبی نسبت به اکوئینکس کامپکت و تاهوی عظیم‌الجثه محسوب می‌شود و درست در میانه گروه قرار می‌گیرد. تراورس واقعاً خودروی بزرگی است و برای درک این بزرگی باید به رینگ‌های 20 اینچی نسخه حاضر در تست اشاره کنیم که البته برای چنین خودرویی بزرگ احساس نمی‌شوند. طراحان شورولت خودرویی شیک با ابعادی فوق‌العاده ساخته‌اند. از طرف دیگر کیا سورنتو نیز از همان خصوصیات برجسته حریف بهره می‌برد. به لطف حضور پررنگ پیتر شرایر در اتاق فرمان طراحی کیا، هر خودروی اخیر کیا واقعاً زیبا بوده است. کابین تراورس به رنگ مشکی بوده و طراحی کلی آن احساس ارگونومیک خوبی را ایجاد می‌کند به گونه‌ای که کنترل‌های اصلی را می‌توان با دکمه‌ها و اهرم‌ها انجام داد و اطلاعات نمایش داده شده در پشت آمپرها یا صفحات نمایش LCD از ظاهر خوبی برخوردار هستند. البته یکی از نقاط ضعف کابین تراورس استفاده از پلاستیک‌های ارزان‌قیمت در اکثر بخش‌ها است. از طرف دیگر با کابینی در کیا روبرو می‌شویم که بسیار روشن بوده و زمانی که آفتاب‌گیر سقف پانورامیک سورنتو کنار زده شود این موضوع بیشتر به چشم خواهد آمد. صندلی ها نیز به گونه‌ای هستند که با اندک بازیگوشی کودکان کثیف شده و پدر خانواده را حسابی به زحمت خواهند انداخت! این موضوع جای شرمساری دارد زیرا کابین‌های دو رنگ ظاهر خیال‌انگیزی دارند. کیا از نظر ارگونومی شانه‌به‌شانه شورولت جلو می‌آید و جایگذاری دکمه‌ها، صفحات نمایش و اهرم‌های سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی به خوبی صورت گرفته است. چیزی که در تصاویر دیده نمی‌شود کیفیت بالای کابین سورنتو است. تقریباً هر بخشی را که در دسترس راننده و سرنشینان است از متریال باکیفیت پوشیده شده و چرم بکار رفته در کابین این خودرو احساس و بوی واقعی دارد. اگر با چشمان بسته وارد کابین این خودرو شوید و یا لوگوی کیا را نادیده بگیرید اکثر افراد قطعاً احساس نشستن در کابین خودرویی لوکس‌تر را خواهند داشت. هر دو خودرو دارای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی با صفحات نمایش بزرگ، کاربری آسان و ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی هستند. البته شورولت تراورس با ارائه وای فای هات اسپات 4G LTE گوی سبقت را از حریف می‌رباید. اکثر خریداران کراس اوورهای میدسایز خواهان خودرویی هستند که حداکثر فضای کابین و بار را داشته باشد و اینجاست که شورولت واقعاً می‌درخشد. با فاصله بین محوری‌ای که حدود 300 میلی‌متر بیشتر از سورنتو است، صندلی‌های ردیف سوم تراورس برای استفاده افراد بالغ نیز کاملاً مناسب است. ردیف سوم کیا برای کودکان مناسب‌تر است. باید گفت هر دو خودرو دارای کنترل‌های سیستم تهویه و پورت‌های USB برای سرنشینان هر سه ردیف هستند. تراورس 429 میلی‌متر طویل‌تر از رقیب کره‌ای بوده که همین امر باعث می‌شود فضای بار پشت صندلی‌های ردیف سوم آن دو برابر سورنتو باشد. زمان که صندلی ها تا شده باشند فضای بار تراورس حدود 220 لیتر بیشتر است. پیشرانه 6 سیلندر 3.3 لیتری بکار رفته در کیا سورنتو (در هیوندای سانتافه نیز دیده می‌شود) بسیار خوب است. با قدرت 290 اسب بخاری شاهد کاربری نرم این پیشرانه به همراه قدرت کافی هستیم و البته نباید از کارایی سیستم چهار چرخ محرک نیز غافل شد. پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری شورولت خروجی 310 اسبی دارد. موضوع مهم‌تر اینکه تراورس به ندرت به دورهای بالاتر پیشرانه احتیاج پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود خودرویی بسیار سریع باشد. تراورس از پیشرانه 9 سرعته اتوماتیک جدیدی استفاده که می‌کند که بسیار نرم است. پیشرانه کیا نیز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وصل شده که آن‌هم مثل تراورس نرم عمل می‌کند اما گاهی اوقات در یافتن دنده صحیح گیج می‌شود. به یاد داشته باشید که این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد و بیشتر به برنامه‌ریزی کامپیوتری مربوط است تا نگرانی کیفیتی. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به همراه سیستم استارت/استاپ باعث می‌شود تراورس بزرگ‌تر نسبت به سورنتو کم‌مصرف‌تر باشد. مصرف شهری/بزرگراهی/ترکیبی این آمریکایی حجیم به ترتیب 13.7/9.4/11.8 لیتر در هر صد کیلومتر بوده درحالی‌که این اعداد برای سورنتو برابر با 14/10.1/12.2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشند. سیستم تعلیق نرم‌تر و فاصله بین محوری بیشتر تراورس باعث ایجاد سواری شناور می‌شوند. در عوض سورنتو دارای سیستم تعلیق سفت‌تر و پایدارتری است که معمولاً در محصولات آلمانی دیده می‌شود. سیستم تعلیق سفت‌تر و فاصله بین محوری کوتاه‌تر سورنتو به معنی عملکرد بهتر در جاده بوده و این خودرو در سرعت‌های بالا و تعویض لاین های ناگهانی پایدارتر از شورولت می‌باشد؛ اما جدای از این پایداری، کیا احساس بهتری از آرامش و آسایش را به واسطه متریال باکیفیت‌تر و خوش‌ساخت‌تر به وجود می‌آورد. از نظر صندلی‌های ردیف اول و دوم، راحتی، رضایت و عملکرد کلی به نظر می‌رسد کیا نشان یک برند لوکس اروپایی را بر پیشانی دارد. سورنتو خودرویی است که احساس بازی کردن در لیگی بالاتر نسبت به شورولت را ایجاد کرده و البته حتی گران‌تر بودن 10 هزار دلاری آن نسبت به شورولت می‌تواند معقول باشد. با این حال کیا 10 هزار دلار گران‌تر از تراورس نیست. در حقیقت سورنتو خودروی ارزان‌تری است. نسخه کانادایی حاضر در تست بهای 49235 دلاری داشته درحالی‌که تراورس برچسب قیمتی 54790 دلاری را نشان می‌دهد. نسخه‌های مشابه هر دو خودرو در آمریکا به ترتیب بهای 48740 و 45340 دلاری دارند. اما مهندسان کیا کاری کرده‌اند که سورنتو خودروی ارزشمندتری به چشم و نگهداری طولانی‌مدت آن نیز عملی لذت‌بخش‌تر جلوه کند. جزئیاتی همچون عملکرد خودکار بالا و پایین بردن شیشه‌ها برای تمامی شیشه‌ها در سورنتو دیده می‌شود درحالی‌که شورولت تنها برای شیشه راننده این کاربرد را در نظر گرفته است. برای خریدارانی که به‌طور معمول اقدام به جابجایی 6 نفر بزرگ‌سال می‌کنند و یا اینکه اسباب و وسایل زیادی را حمل می‌کنند شورولت تراورس بهترین انتخاب محسوب می‌شود. اما پس از مقایسه و بررسی یک هفته‌ای، این کیا سورنتو است که بهتر نشان می‌دهد. این تست اشرافیت و آسایش واقعی کیا را نشان می‌دهد. همچنین زمانی که چند نفر بازیکن هاکی یا اسباب و وسایل بزرگ را حمل نکنید ابعاد کوچک‌تر سورنتو در شهر خود را بهتر نشان خواهد داد. بازهم ارزش‌های بالای سورنتو نشان داد که این خودرو بهترین نمونه در کلاس کراس اوورهای میدسایز می‌باشد. قطعاً هیچ‌یک از این دو خودرو بد نیستند اما ما هنوز هم کیا سورنتو را ترجیح می‌دهیم. شورولت تراورس نقاط قوت: وای فای هات اسپات 4G LTE، فضای بار عالی، طراحی شیک، صندلی ردیف سوم بهتر نقاط ضعف: کابین ارزان‌قیمت و پلاستیکی کیا سورنتو نقاط قوت: کابین لوکس، دینامیک رانندگی بهتر، آرامش بیشتر نقاط ضعف: فضای بار کمتر، صندلی ردیف سوم تنگ‌تر منبع: autoguide