counter create hit
مطالب مرتبط:

بنی اعتماد تهدید کرد: اگر «کارستان» را نشان ندهید سراغ بی بی سی می روم

صبح شنبه پنجم اسفندماه به بهانه انتشار نسخه نمایش خانگی مجموعه فیلم های مستند کارستان، نشستی با حضور دست اندرکاران این مجموعه در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد. در ابتدای این نشست که به عنوان آخرین جلسه و به نوعی جشن پایانی «کارستان» یاد می‌شد، مجتبی م ...

واکنش رییس دانشکده سینما و تئاتر به تحصن دانشجویان/ حق دارند

واکنش رییس دانشکده سینما و تئاتر به تحصن دانشجویان/ حق دارند

اسماعیل شفیعی رییس دانشکده سینما و تئاتر درباره اعتراضی که جمعی از دانشجویان این دانشکده به روند و تجهیزات آموزشی داشته و تحصنی که انجام داده اند به خبرنگار مهر گفت: ما در دانشکده سینما و تئاتر با دانشجویان ارتباط مستقیمی داریم و در اتاق من روی دانشجویان باز است و ...

نگاهی به نامزدهای اسکار| آیا ترامپ مثل نیکسون توسط مطبوعات رسوا خواهد شد؟

نگاهی به نامزدهای اسکار| آیا ترامپ مثل نیکسون توسط مطبوعات رسوا خواهد شد؟

ساعت: 14:05 منتشر شده در مورخ: 1396/12/05 شناسه خبر: 1318607 فیلم «پُست» آخرین ساخته اسپیلبرگ با اینکه نامزد ...

 راه یافتگان به مرحله بازبینی بخش «تئاتر صحنه ای مناطق» تئاتر دانشگاهی اعلام شدند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، از میان ۲۴۴ اثر ثبت نام شده و متقاضی شرکت در بخش تئاتر صحنه‌ای مناطق، ۱۵۲ اثر توسط هیئت انتخاب متشکل از پیام لاریان، آرمین جوان و ابوالفضل کاهانی پذیرفته و برای ...

حضور امیر جعفری در فیلم جدید رامبد جوان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر جعفری به فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان پیوست.   فیلمبرداری فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی محمد ...

برلیناله ۲۰۱۸ برندگان خود را معرفی کرد / "خوک" جایزه ای نبرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش انتخاب به نقل از سایت جشنواره، گروه داوران برلیناله ۲۰۱۸ برندگان خود را معرفی کرد. تام تیکور رییس داوران بخش مسابقه بین‌الملل و همکارانش شامل ادل رومانسک ...

تمجید از سریال دایی جان ناپلئون در شبکه چهار

  در برنامه سینما چهار، پس از نمایش فیلم «ای ایران» ساخته ناصر تقوایی، متنی به‌شدت ضعیف و غیرکارشناسی خوانده شد که در قالب آن سریال دایی جان ناپلئون هدف تعریف و تمجید قرار گرفت. این سریال که تاکنون چندین بار از شبکه بهایی «من ...

«درساژ» افتخارآفرین و دست های خالی «خوک» حقیقی

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، اولین فیلم بلند داستانی پینتیلی مکاشفه‌ای درباره رابطه نزدیک است و در مرز بین واقعیت و خیال سفر احساسی سه شخصیت را دنبال می‌کند. «به من دست نزن» تولید مشترک رومانی، آلمان، جمهوری چک، بلغارستان و فرانسه است. این فیلم ...

ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (۲۴۳)

ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (۲۴۳)

برترین ها- گردآوری و طراحی از بهنام رائین: سخنوري يکي از ارکان ادبيات ایران و جهان است و نغزگويي و جمله های تاثیر گذار دو بن مايه اصيل در زبان محاوره تمامی ملل هستند.  با توجه به همين اصل يکي از پايه‌هاي ماندگاري فيلم هاي سينمايي و مجموعه‌هاي تلويزي ...

تدارک «سوغات جنگل» برای سال جدید

تدارک «سوغات جنگل» برای سال جدید

«میرطاهر مظلومی» چندی پیش به جمع بازیگران مهمان «سوغات جنگل» به تهیه کنندگی محمد جواد عبدالرحمانی پیوست. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میرطاهر مظلومی چندی پیش به جمع بازیگران مهمان «سوغات جنگل» به تهیه کنندگی محمد جواد عبدالرحمانی پیوست و ...

پیش نمایش بیلد 17107 ویندوز 10 برای اینسایدرهای حلقه ی فَست منتشر شد

مایکروسافت پیش نمایش بیلد جدیدی را برای اینسایدر های حلقه ی فَست منتشر کرد و شماره نسخه ی این بیلد 17107 است. بر خلاف بیلد های اخیر، نسخه ی 17107 دارای تغییرات فوق العاده زیاد نیست. ولی با این حال، این بیلد به کاربرانی که کامپیوتر های شان با برق AC ک ...

فیلم "شعله"; حسادت از یک مرد که شکست خورده

فیلم «شعله ور»؛ حسادت های یک مرد شکست خورده

"آتش" داستان زندگی مردی که آنها را به احساس "دیجیتال دان" و این احساس ، زندگی خود را تحت تاثیر قرار دهد. از یک مرد است که او معتقد است که "دیجیتال" است. در نقش یک فرد معتاد ، عالی ظاهر با تصویب سینما یکی از حزب جمهوری خواه کسب و کار در شهر فینیکس. "منفجر کردن" در سیستان و بلوچستان روایت است که " بازگشت از راه دور از پایتخت گرفته شده است. این فیلم در روز ابتدایی جشنواره یکی از این فیلم بود که تاریخ آن ابرقهرمان ... حتی دیده بانی دفاتر نعمت‌الله رفتیم تا برای‌مان از «شعله‌ور» بگوید. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:     «شعله‌ور» جزو فیلم‌هایی بود که در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر به سانس فوق‌العاده رسید، اتفاقی که نشان می‌دهد استقبال از ساخته جدید شما خوب بوده، «شعله‌ور» چه تفاوتی با «رگ خواب» و دیگر آثارتان دارد؟ من آن چه در ذهن دارم را می‌نویسم و کارگردانی می‌کنم اما در نهایت مخاطب است که باید فیلم را ببیند و برداشت خودش را از اثر داشته باشد. من نباید زاویه نگاه خودم را به تماشاگر القا کنم و او را به سمتی ببرم که به ذهنش جهت بدهم. مخاطب باید پس از تماشای فیلم، روی اتفاقات داستان فکر کند و نتیجه‌ای را بگیرد که خودش به آن رسیده است. پس تماشاگر با فیلمی کاملا متفاوت از ساخته‌های گذشته شما روبه‌رو می‌شود؟ «شعله‌ور» به طور حتم به فیلم‌های گذشته من شباهت دارد و این موضوع انکارناپذیر است چرا که «شعله‌ور» را همان کسی کارگردانی کرده که «رگ خواب» را ساخته، «آرایش غلیظ» را به مقابل دوربین برده و همان فیلمسازی است که «بوتیک» را 14 سال پیش تولید کرده. اما به طور حتم شبیه به هیچ یک از این فیلم‌ها نیز نیست. من همیشه از تکرار گریزانم و سعی می‌کنم در این گرداب گرفتار نشوم. البته این مسئله همانند راه رفتن بر روی لبه تیغ است چون نمی‌خواهم هر فیلمم کاملا دنیا و ساختاری متفاوت داشته باشد. همان‌طور که گفتم «شعله‌ور» هم به آثار گذشته‌ام شباهت دارد و هم به هیچ یک از فیلم‌های قبلی‌ام شبیه نیست. «رگ خواب» واکنش‌های متفاوتی را در پی داشت و البته سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را برای لیلا حاتمی به ارمغان آورد، به همین خاطر انتظارات از «شعله‌ور» نیز بالاست. به شخصه از این فیلم رضایت دارید؟ من به عنوان کارگردان که فیلم را جزئی از خودم می‌دانم، نمی‌توانم به راحتی ساخته‌ام را قضاوت کنم. از سوی دیگر باید مدتی از تولید و عرضه یک اثر بگذرد تا بتوان نظر درستی را ارائه داد. برای نقد صحیح یک فیلم باید از اثر فاصله بگیرید تا زاویه دیدتان وسیع‌تر شود و تمام نقاط ضعف و قوت فیلم را مورد ارزیابی قرار دهید. بسیار بودند فیلم‌هایی که در زمان اکران چندان مورد توجه قرار نگرفتند اما پس از گذشت سال‌ها به نقطه‌ای درخشان در کارنامه کارگردان‌شان تبدیل شدند. عکس این موضوع نیز صادق بوده و یک فیلم وقتی به روی پرده رفته، سر و صدای زیادی به راه انداخته و حتی عنوان شاهکار پیدا کرده ولی پس از مدتی از حافظه اهالی سینما پاک شده است. «شعله‌ور» در سال 1395 ساخته شده و پس از گذشت یک سال به جشنواره فیلم فجر رسیده. یعنی پس از این مدت نیز نمی‌توانید فیلم را قضاوت کنید؟ درست است که مراحل فیلمبرداری حدود یک سال پیش به پایان رسید و ارتباط من با فیلم به شکل فیزیکی قطع شد اما ذهن من هنوز «شعله‌ور» است. البته فیلمبرداری فیلم در همان زمان به صورت کامل به پایان نرسیده و صحنه‌هایی را که در زیر آب روایت می‌شد، نگرفته بودیم. در حال حاضر فقط دو ماه است که پروژه کاملا تمام و پرونده «شعله‌ور» بسته شده. با این وجود رابطه ذهنی و عاطفی من با فیلم قطع نشد و با وجود درگیری با کارهای دیگر، از فیلم دور نشدم و به همین دلیل هنوز نمی‌توانم از «شعله‌ور» فاصله بگیرم و از دور به اثرم نگاه کنم. هر چند حس بسیار خوبی به فیلم دارم. خوشبختانه استقبال از «شعله‌ور» نیز در جشنواره خوب بوده و همان‌طور که اشاره کردید جزو فیلم‌هایی با سانس فوق‌العاده است. فیلم جدید شما برخلاف آثاری مانند «به وقت شام»، جلوه‌های ویژه‌ای نداشت اما فیلمبرداری نسبت به دیگر فیلم‌ها زمان زیادی برد. دلیل این اتفاق چه بود؟ فیلمبرداری ما در مقایسه با زمان معمول دیگر آثار ایرانی کمی بیشتر طول کشید اما بدین معنا نبود که برنامه‌ریزی ما را دچار اختلال کرده است. ما از ابتدا می‌دانستیم قرار نیست در مدت زمان کوتاهی فیلم را جمع کنیم و به تدوین برسانیم. هر چند فیلم ما جلوه‌های ویژه نداشت و پروژه‌ای عظیم به شمار نمی‌رفت اما لوکیشن و محوریت داستان به گونه‌ای بود که نیاز داشتیم زمان زیادی را صرف کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم.     فیلم‌هایی مانند «لاتاری» و «به وقت شام» در آخرین روزها حضور خود را در سی‌وششمین جشواره فیلم فجر قطعی کردند. نگران نبودید «شعله‌ور» به جشنواره نرسد یا اکران در این فستیوال چندان دغدغه‌تان نبود؟ ما برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای نداشتیم که حتما 2 ماه مانده به آغاز جشنواره فیلم فجر، فیلمبرداری کار را به اتمام برسانیم. البته شاید چنین مواردی را باید لحاظ می‌کردیم اما اصلا چنین تصوری در ذهن نداشتم که کارم را در یک تاریخ مشخص تمام کنم بلکه نتیجه کار و رضایت از سکانس‌های ضبط شده و نقش‌آفرینی بازیگران برایم در اولویت قرار داشت. بیشتر آثار حاضر در جشنواره به جز فیلم‌هایی با موضوع جنگ، در تهران فیلمبرداری شده‌اند اما شما برای ساخت «شعله‌ور» به یکی از دورترین استان‌های ایران سفر کردید. چه نگاهی سبب شد «شعله‌ور» را در جایی غیر از پایتخت جلوی دوربین ببرید؟ من یک فیلمسازم و مانند هر نویسنده و کارگردان دیگری دغدغه‌های شخصی خودم را دارم. یکی از دغدغه‌های من در عالم سینما، ارائه تصاویر تازه و نو از ایران بزرگ است. مخاطبان سینما معمولا با فیلم‌هایی مواجه هستند که در تهران می‌گذرد یا در نهایت شهرهایی در نزدیکی پایتخت را لوکیشن قرار می‌دهد. متاسفانه ذهنیتی که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شده، چندان با واقعیت مطابقت ندارد. باید به این منطقه زیبا و شورانگیز سفر کنید تا ببینید با چه طبیعت بکر و مردمان نازنینی روبرو هستید. از همین رو فضای فیلم آخرم را به این نقطه زیبا از ایران بردم و تلاش کردم مخاطب را با فضایی مواجه کنم که قبلا ندیده یا کمتر تجربه کرده است. اما اعتیاد نقش اول فیلم و اشاره به مواد مخدر، اعتراض اهالی سیستان و بلوچستان را هم به دنبال داشت... چرا آن اشارات پر تعداد به زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان را نمی‌بینیم و تنها روی یک موضوع خاص متمرکز می‌شویم؟ در «شعله‌ور» تلاش کردم شکوه این خطه جذاب ایران را به تصویر بکشم اما نباید فراموش کنیم من یک فیلمسازم و نمی‌توانم نسبت به مشکلات و معضلات جامعه بی‌تفاوت باشم. کم‌آبی و مواد مخدر، مسائلی هستند که نه‌تنها سیستان و بلوچستان بلکه تمام ایران را تهدید می‌کنند و جامعه را درگیر کرده‌اند. البته در فیلم می‌بینیم شخصیت اصلی، زمانی به سیستان و بلوچستان می‌رود که معتاد است، یعنی در این استان با مواد مخدر آشنا نمی‌شود و از تهران با این معضل درگیر شده. همان‌طور که گفتم من یک فیلمسازم و وظیفه دارم مشکلات را برجسته کنم تا شاید گامی در دیده شدن و حل معضلات بردارم. از سویی لوکیشن زابل و بادی که می‌وزید، فضایی به فیلم داده که به نظرم مخاطب را با خود درگیر می‌کند.     نقش اول فیلم شما را امین حیایی بازی می‌کند که با نقش‌هایی کمدی در ذهن مخاطب نقش بسته. چه شد به سراغ او رفتید؟ نگران نبودید ذهنیت مخاطب از این بازیگر به بازخورد فیلم لطمه بزند؟ اگر نگاهی به فیلم‌های قبلی من بیندازید و البته با کسانی صحبت کنید که سابقه همکاری با مرا دارند، متوجه می‌شوید هیچ‌گاه قصد نداشته‌ام با انتخاب یک بازیگر، مخاطبم را غافلگیر کنم. هیچ‌گاه در زمان نوشتن فیلمنامه، بازیگری را در ذهن ندارم و تنها شخصیتم را در داستان پیش می‌برم. این بار نیز بازیگری را می‌خواستم که با شخصیت موجود در فیلمنامه تطابق داشته باشد. به نظرم امین حیایی، بهترین اتفاقی بود که در «شعله‌ور» رخ داد. شاید «امین» در فیلم‌های کمدی زیادی بازی کرده باشد اما هیچ‌کس نمی‌تواند منکر استعداد و توانایی او شود. امین حیایی پیش از این یک بار برنده سیمرغ جشنواره به خاطر یک فیلم کاملا جدی شده که نشان می‌دهد انتخاب او به هیچ عنوان ریسک محسوب نمی‌شود. همچنین امین حیایی در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است که جزو پارامترهای من برای انتخاب بازیگر به شمار می‌رود. به کسب سیمرغ در جشنواره سی‌وششم امیدوارید؟ هر انسانی آرزو دارد در حیطه فعالیت خود به موفقیت برسد اما شادی و آرامش مردم سرزمینم برایم از هر جایزه و سیمرغی جلوتر است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای مردم ایران بیفتد چون این مردم لایق بهترین‌ها هستند.